Forum - AoNE

FORUM PRZENIESIONE: www.newempires.gq

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


Uwaga!
Forum Teamu New Empires zostało przeniesione.
Nowe Forum znajdziesz pod poniższym adresem:

www.newempires.gq - Zajrzyj!


Zapraszamy na nową stronę i przepraszamy za utrudnienia.


--- Age of Empires II: New Empires - nieoficjalny polski dodatek ---

#1 2014-05-10 11:49:04

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Kampania turecka


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7c/Benjamin-Constant-The_Entry_of_Mahomet_II_into_Constantinople-1876.jpg/220px-Benjamin-Constant-The_Entry_of_Mahomet_II_into_Constantinople-1876.jpg




Nazwa ogólna: Mehmed II Zdobywca

Misje:

1. Droga do władzy.

Po śmierci swoich braci oraz ojca Mehmed zostaje przywódcą Turcji Osmańskiej. Jednak wielu krewnych niesprzyjających sułtanowi ukrywa się. Celem jest zabicie wszystkich ukrywających się w pobliskim mieście.

http://i62.tinypic.com/34o5uev.jpg

2. Rumeli Hisari

Mehmed II przygotowuje się do zdobycia niezdobytego dotąd Konstantynopola. W tym celu musi wznieść nad brzegami Bofsoru zamek, który nazwie Rumeli Hisari. Kolejnym celem jest pokonanie stacjonujących tu wojsk bizantyjskich.

3. Upadek wiecznego miasta

Armia turecka stoi przed potężnym Konstantynopolem. Posiada kawalerzystów, kuszników, janczarów, armaty, piechotę, lecz nie posiada trebuszy. Należy zniszczyć Bizancjum i pokonać wojska tam stacjonujące oraz zabić króla Konstantynopola.

4. Wojna z Europą

Sułtan Mehmed naciera na posiadłości weneckie. Wenecja jest dość silna, a pomaga jej też kilka państewek włoskich, które tworzą niejaką potęgę. Głównym celem jest zdobycie czterech reliktów znajdujących się w trzech miastach włoskich.

5. Skandenberg

Kolejnym celem Mehmeda jest Albania. Niegdyś dawny generał wojsk tureckich, Skandenberg, opowiedział się po stronie albańskiej. Jest rok 1468. Armia Skandenberga jest silna, ponieważ walczy w niej dużo albańskich ochotników. Cel jest prosty: Zniszcz wojsko albańskie i miasto albańskie Lezha położone niedaleko stąd.

6. Wieczny wróg

Maj 1480 roku. Sułtan Mehmed II Zdobywca wysyła swe wojska na grecką wyspę Rodos, która jest w posiadaniu Zakonu Joannitów, największego wroga całego Imperium. Cele: zniszcz wojska jaonnitów stacjonujące niedaleko twierdzy. Pomimo temu turkom nie udaje się zdobyć twierdzy.

INNE DANE:

Gracze:

- Turcja (gracz) - kolor zielony
- Krewni Mehmeda (Turcja) - kolor fioletowy
- Bizancjum - kolor niebieski
- Wenecja - kolor fioletowy
- Państewka włoskie - różne kolory
- Skandenberg (Albania) - kolor żółty
- Joannici (Włochy) - kolor czerwony

Symbol misji na mapce kampanii:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Tughra_of_Mehmed_II.JPG/200px-Tughra_of_Mehmed_II.JPG

Tugra (czyli taki podpis sułtana) Mehmeda II. Oczywiście będzie nieco polepszona.

To tyle narazie, jakby co to pisać.


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#2 2014-06-13 23:26:38

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

OOOOO Tak Uwielbiam!!!! To trzeba zrobić!!!!

Kiedyś robiłem kampanię dotyczącą oblężenia Konstantynopola. W tym celu całe dokładnie studiowałem i scenariusz wydawał mi się ciekawy dużo różnych opcjonalnych rozwiązań, dużo triggerów
Samo to oblężenie jest tak niezwykle ciekawe... jest tam ogrom małych ciekawych zdarzeń, które tak na wszystko wpłynęły a Turcy dobrze je wykorzystali. Z tego względu to mega ciekawa kampania gdyż gracz umiejący dobrze wykorzystać okazję będzie miał przyjemność z gry

Mam mapkę zrobioną przeze mnie do tego scenariusza

link do obrazka w powiększeniu: http://www.empires2.net/screens_modulos … ynopol.jpg

http://www.empires2.net/screens_modulos/images/konstantynopol.jpg


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#3 2014-06-13 23:36:38

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Tak się zająłem tym scenariuszem że nie skomentowałem kampanii

Przeczytałem Camel i jestem pełen podziwu!! Świetny! Mega świetny plan kampanii


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#4 2014-06-14 13:45:54

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Ten projekt miałem w głowie od pół roku. A mapka jest wprost piękna. Dodałbym, że Turcy w kampanii w misjii z podbojem Bizancjum na początku mieliby słabe siły, ale można byłoby budować normalnie, lecz bez wież i murów kamiennych, tak dla utrudnienia.


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#5 2014-06-14 15:05:49

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

W scenariuszu to wszystko uwzględniłem... Z tym że uwierz że te siły które są tu na mapce nie wystarczą do podboju mapy na pewno. Ta twierdza jest zrobiona w taki sposób że mega trudno jest ją zdobyć i do tego wchodzą triggery dzięki ktorym bizantyjczycy cały czas odbudowują mury...

W tej misji będzie trzeba dodać graczy takich jak:
- Posiłki Włoskie - chodzi o posiłki dostarczane drogą morską.
- Urban z Tarsylwanii - To Europejski Renegat który stworzył dla Mehmeda to ogromne działo dzięki któremu będzie można zniszczyć mury Konstantynopola


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#6 2014-06-14 17:06:20

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Działo oczywiście musi być i nowa tekstura. Posiłki włoskie to też ważna sprawa, ale tak naprawdę w tamtych czasach państwa zachodnie upadek Bizancjum miały dosłownie w dupie.


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#7 2014-06-28 22:58:46

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

ach to fakt... gdyby tak nie było to teraz świat wyglądałby inaczej...


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#8 2014-06-28 23:30:12

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Ale ogólnie projekt jest idealny. Tomiles, masz może już jakieś pomysły na mapki w misjach?


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#9 2014-06-29 19:36:11

 Tomiles

http://vlep.pl/k5v1b7.png

Call me!
Skąd: Rynia
Zarejestrowany: 2013-08-24
Posty: 16
Punktów :   

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Ja bym nie miał


Może coś z tego wyjdzie

Offline

#10 2014-07-09 18:53:06

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Tak się nudziłem, więc zrobiłem przykładową mapkę do pierwszej misji:

1. Droga do władzy.

Po śmierci swoich braci oraz ojca Mehmed zostaje przywódcą Turcji Osmańskiej. Jednak wielu krewnych niesprzyjających sułtanowi ukrywa się. Celem jest zabicie wszystkich ukrywających się w pobliskim mieście.

http://i62.tinypic.com/34o5uev.jpg

Jakby co, to nasze początkowe wojska są w lewym rogu.


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#11 2014-07-10 00:06:04

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Świetna mapka! Naprawdę mi się podoba Jest konkretna bez jakichś niepotrzebnych cudów na niej ale przez to że jest tak zrobiona jest świetna. Po prostu zrobiona mądrze. Kojarzy mi się z mapkami z kampanii z prawdziwego AoK, AoC...

EDIT:

O i od razu jest ciekawie
- Widzę most zburzony
- Miasto do znalezienia i przejęcia po nieznalezionym moście
- można jeszcze np zrobić taką opcję że z racji że to oblężenie to jest zakaz robienia pól. Co za tym idzie jest brak żywności. Zrobi się ciekawie gdy np. przy pierwszym podejściu do miasta zrobi się przełącznik pokazujący młyny pod miastem i informujący że jest tam żywność... I za każdy zniszczony wiatrak dostajemy żywność... Oczywiście żeby nie było tak cudownie warto ukryć tam jakieś wojsko przeciwnika i już scenariusz będzie bardzo ciekawy

Co sądzicie o tym moim pomyśle?


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#12 2014-07-10 09:34:08

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

hmmm, bardzo ciekawy pomysł z tym brakiem pól i plądrowaniem. Ale czy nie za trudno wtedy będzie, jak na pierwszą misję?


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#13 2014-07-10 09:54:28

 Cedrik

http://vlep.pl/k5v1b7.png

Skąd: Dzierzgowo
Zarejestrowany: 2014-04-22
Posty: 12
Punktów :   

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Powiem jedno mapka jest bardzo dobrze zrobiona, klimatyczna szczególnie te górki na północy z charakterystycznymi lasami iglastymi i pustynnym charakterem Co do tych farm pomysł jest ciekawy co prawda trudno będzie jak na pierwszą misję ale nie samym chlebem żyje człowiek są też i rybki


"Check yo self" - Ice Cube

Nie ma to jak partyjka w Age'a na Voobly

Offline

#14 2014-07-10 15:37:49

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Nie będzie trudno ponieważ możemy po prostu dać dużo żywności za te wiatraki wtedy nie będzie to takie straszne. Wszystko można zrobić różnie


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#15 2014-07-10 17:34:01

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

1 wiatrak= ze 700 żywności. Na początku będziemy musieli się wyżywić owieczkami, dzikami, jeleniami i jagódkami. No, są jeszcze rybki.

A zadanie z plądrowaniem wiatraków będzie polegało na tym, żeby zrobić to cicho, żeby żadna armata wroga nie strzeliła.


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#16 2014-07-10 19:20:49

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

właśnie niech tam będzie jakieś wojsko.

Ale kampanie trzeba dobrze zaplanować.

1 Na początku musimy posiadać wojsko które NIE jest zdolne pokonać na luzie wojska broniącego młynów.

2. Musi być na mapie tyle żywności by wystarczyło na zrobienia wojska zdolnego do pokonania wojsk wiatrakowych że tak powiem. Z tym że nie może być możliwości zrobienia wojska które będzie zdolne stoczyć jakiejś walki z wojskiem z miasta i potem jeszcze zniszczenia wiatrakowych wojaków. Musi być jakieś utrudnienie...

3. Za każdy wiatrak nie może być 700 żywności bo to za dużo wtedy gdy tam stoi 9 takich wiatraków dostaniemy ponad 6000 żywności bez przesady 3-4 tys. to już będzie dużo bardzo.

4. Trzeba ograniczyć budownictwo gracza. Zakaz budowy targowiska, umocnień obronnych, (prócz palisady) zamku, cudu, klasztoru itd.

Mam taki pomysł na scenariusz

1. Most zniszczony - jakiś komentarz o zniszczonym moście i przymusie przeprawiania się przez rzekę.
2. Znajdujemy miasto.
3. Gdy już będziemy mieli łodzie/okręty i zbliżymy się do miejsca wiatraków pojawiają się tam kamery i rozświetlenia terenu i mówią o żywności z wiatraków, którą będziemy mogli przetransportować do wioski.
4. Gdy będziemy mieli odpowiednie wojsko dostaniemy komunikat o możliwości plądrowania wiatraków.
5. Przy każdym zniszczonym wiatraku pojawi się pełny wóz kupiecki. Za każdy doprowadzony do naszego TC wóz dostajemy żywność.
6. Potem możemy już zrobić wojsko i atakować miasto jak chcemy...


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#17 2014-07-10 20:41:03

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Mhmm, najlepiej, żeby od razu po zniszczeniu dawało jedzenie. Coś w stylu "Miasto płaci X jedzenia".


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#18 2014-07-10 21:19:40

 Yufus

http://vlep.pl/e7k5lr.pngHistoryk&Grafik

Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2013-01-17
Posty: 1077
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

ale wtedy będzie za mało zachodu z tym wszystkim chodzi o to by było ciekawiej w trakcie walki wóz może przecież zostać zniszczony to będzie utrudnienie


"Piękno rzeczy śmiertelnych mija, lecz nie piękno sztuki" - Leonardo da Vinci
"Wszyscy chcą zrozumieć malarstwo; dlaczego nie próbują zrozumieć śpiewu ptaków?" - Picasso
"Największym niebezpieczeństwem dla większości z nas nie jest to, że mierzymy za wysoko i nie osiągamy celu, ale to że mierzymy za nisko i cel osiągamy" - Michelangelo Buonarroti

Offline

#19 2014-07-10 22:11:46

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Mhmm, a wozy mogą podróżować transportowcami?


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

#20 2014-07-11 13:30:42

 Cedrik

http://vlep.pl/k5v1b7.png

Skąd: Dzierzgowo
Zarejestrowany: 2014-04-22
Posty: 12
Punktów :   

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Chyba tak.


"Check yo self" - Ice Cube

Nie ma to jak partyjka w Age'a na Voobly

Offline

#21 2014-07-11 13:48:59

 Cedrik

http://vlep.pl/k5v1b7.png

Skąd: Dzierzgowo
Zarejestrowany: 2014-04-22
Posty: 12
Punktów :   

Re: Kampania turecka - Mehmed II Zdobywca

Druga misja do kampani

2. Rumeli Hisari

Mehmed II przygotowuje się do zdobycia niezdobytego dotąd Konstantynopola. W tym celu musi wznieść nad brzegami Bofsoru zamek, który nazwie Rumeli Hisari. Kolejnym celem jest pokonanie stacjonujących tu wojsk bizantyjskich.

http://i57.tinypic.com/sxzns4.jpg

Tworząc mapkę wzorowałem się na 1 misji którą stworzył camel. Z pomocą atlasu odwzorowałem górki i dałem do nich charakterystyczne lasy iglaste.Tuż nad bosforem i na nabrzeżu zachowałem doliny.W dolnym rogu miasto bizantyjskie a na górze troche konstantynopola żeby to wyglądało na cieśninę.Moja propozycja do tego scenariusza to limit czasu na zbudowanie zamku w oflagowanym miejscu(nizina nad bosforem) czyli gdzieś 25 minut może mniej.Jeśli gracz tego nie dokona automatycznie przegrywa misję, natomiast jeśli mu się uda następuje desant wojsk bizantyjskich które byłyby w tym samym czasie utworzone i załadowane w transportowce nad nizinę bosforu blisko zamku.No i to byłoby na tyle Czekam na opinię szczególnie co do gór gdyż nie jestem pewien czy mogą się spodobać.Zapewniam że w grze wygląda to dużo lepiej. Pozdro


"Check yo self" - Ice Cube

Nie ma to jak partyjka w Age'a na Voobly

Offline

- Age of Empires: Age of New Empires -
| Home | Forum | Media | Cywilizacje | Użytkownicy | Profil | Wiadomości | Galeria | Szukaj |
Administrator serwisu: Yufus (Marcin96, MarcinLipa)
Moderatorzy: Camel123, SwordiM, Azure
Licznik wejść na wszystkie strony oddzielnie (wejścia od momentu powstania serwisu):

Dzienny licznik odwiedzin unikalnych (tylko od 25 lipca 2013 - nowy licznik):

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gryjava.pun.pl www.polskaakademia.pun.pl www.benten.pun.pl www.gothic-pbf.pun.pl www.tigerscurse.pun.pl