FORUM PRZENIESIONE: www.newempires.gq
Strony: 1
Kampania turecka
Nazwa ogólna: Mehmed II Zdobywca
Misje:
1. Droga do władzy.
Po śmierci swoich braci oraz ojca Mehmed zostaje przywódcą Turcji Osmańskiej. Jednak wielu krewnych niesprzyjających sułtanowi ukrywa się. Celem jest zabicie wszystkich ukrywających się w pobliskim mieście.
2. Rumeli Hisari
Mehmed II przygotowuje się do zdobycia niezdobytego dotąd Konstantynopola. W tym celu musi wznieść nad brzegami Bofsoru zamek, który nazwie Rumeli Hisari. Kolejnym celem jest pokonanie stacjonujących tu wojsk bizantyjskich.
3. Upadek wiecznego miasta
Armia turecka stoi przed potężnym Konstantynopolem. Posiada kawalerzystów, kuszników, janczarów, armaty, piechotę, lecz nie posiada trebuszy. Należy zniszczyć Bizancjum i pokonać wojska tam stacjonujące oraz zabić króla Konstantynopola.
4. Wojna z Europą
Sułtan Mehmed naciera na posiadłości weneckie. Wenecja jest dość silna, a pomaga jej też kilka państewek włoskich, które tworzą niejaką potęgę. Głównym celem jest zdobycie czterech reliktów znajdujących się w trzech miastach włoskich.
5. Skandenberg
Kolejnym celem Mehmeda jest Albania. Niegdyś dawny generał wojsk tureckich, Skandenberg, opowiedział się po stronie albańskiej. Jest rok 1468. Armia Skandenberga jest silna, ponieważ walczy w niej dużo albańskich ochotników. Cel jest prosty: Zniszcz wojsko albańskie i miasto albańskie Lezha położone niedaleko stąd.
6. Wieczny wróg
Maj 1480 roku. Sułtan Mehmed II Zdobywca wysyła swe wojska na grecką wyspę Rodos, która jest w posiadaniu Zakonu Joannitów, największego wroga całego Imperium. Cele: zniszcz wojska jaonnitów stacjonujące niedaleko twierdzy. Pomimo temu turkom nie udaje się zdobyć twierdzy.
INNE DANE:
Gracze:
- Turcja (gracz) - kolor zielony
- Krewni Mehmeda (Turcja) - kolor fioletowy
- Bizancjum - kolor niebieski
- Wenecja - kolor fioletowy
- Państewka włoskie - różne kolory
- Skandenberg (Albania) - kolor żółty
- Joannici (Włochy) - kolor czerwony
Symbol misji na mapce kampanii:
Tugra (czyli taki podpis sułtana) Mehmeda II. Oczywiście będzie nieco polepszona.
To tyle narazie, jakby co to pisać.
Offline
OOOOO Tak Uwielbiam!!!! To trzeba zrobić!!!!
Kiedyś robiłem kampanię dotyczącą oblężenia Konstantynopola. W tym celu całe dokładnie studiowałem i scenariusz wydawał mi się ciekawy dużo różnych opcjonalnych rozwiązań, dużo triggerów
Samo to oblężenie jest tak niezwykle ciekawe... jest tam ogrom małych ciekawych zdarzeń, które tak na wszystko wpłynęły a Turcy dobrze je wykorzystali. Z tego względu to mega ciekawa kampania gdyż gracz umiejący dobrze wykorzystać okazję będzie miał przyjemność z gry
Mam mapkę zrobioną przeze mnie do tego scenariusza
link do obrazka w powiększeniu: http://www.empires2.net/screens_modulos … ynopol.jpg
Offline
Tak się zająłem tym scenariuszem że nie skomentowałem kampanii
Przeczytałem Camel i jestem pełen podziwu!! Świetny! Mega świetny plan kampanii
Offline
Ten projekt miałem w głowie od pół roku. A mapka jest wprost piękna. Dodałbym, że Turcy w kampanii w misjii z podbojem Bizancjum na początku mieliby słabe siły, ale można byłoby budować normalnie, lecz bez wież i murów kamiennych, tak dla utrudnienia.
Offline
W scenariuszu to wszystko uwzględniłem... Z tym że uwierz że te siły które są tu na mapce nie wystarczą do podboju mapy na pewno. Ta twierdza jest zrobiona w taki sposób że mega trudno jest ją zdobyć i do tego wchodzą triggery dzięki ktorym bizantyjczycy cały czas odbudowują mury...
W tej misji będzie trzeba dodać graczy takich jak:
- Posiłki Włoskie - chodzi o posiłki dostarczane drogą morską.
- Urban z Tarsylwanii - To Europejski Renegat który stworzył dla Mehmeda to ogromne działo dzięki któremu będzie można zniszczyć mury Konstantynopola
Offline
Działo oczywiście musi być i nowa tekstura. Posiłki włoskie to też ważna sprawa, ale tak naprawdę w tamtych czasach państwa zachodnie upadek Bizancjum miały dosłownie w dupie.
Offline
ach to fakt... gdyby tak nie było to teraz świat wyglądałby inaczej...
Offline
Ale ogólnie projekt jest idealny. Tomiles, masz może już jakieś pomysły na mapki w misjach?
Offline
Tak się nudziłem, więc zrobiłem przykładową mapkę do pierwszej misji:
1. Droga do władzy.
Po śmierci swoich braci oraz ojca Mehmed zostaje przywódcą Turcji Osmańskiej. Jednak wielu krewnych niesprzyjających sułtanowi ukrywa się. Celem jest zabicie wszystkich ukrywających się w pobliskim mieście.
Jakby co, to nasze początkowe wojska są w lewym rogu.
Offline
Świetna mapka! Naprawdę mi się podoba Jest konkretna bez jakichś niepotrzebnych cudów na niej ale przez to że jest tak zrobiona jest świetna. Po prostu zrobiona mądrze. Kojarzy mi się z mapkami z kampanii z prawdziwego AoK, AoC...
EDIT:
O i od razu jest ciekawie
- Widzę most zburzony
- Miasto do znalezienia i przejęcia po nieznalezionym moście
- można jeszcze np zrobić taką opcję że z racji że to oblężenie to jest zakaz robienia pól. Co za tym idzie jest brak żywności. Zrobi się ciekawie gdy np. przy pierwszym podejściu do miasta zrobi się przełącznik pokazujący młyny pod miastem i informujący że jest tam żywność... I za każdy zniszczony wiatrak dostajemy żywność... Oczywiście żeby nie było tak cudownie warto ukryć tam jakieś wojsko przeciwnika i już scenariusz będzie bardzo ciekawy
Co sądzicie o tym moim pomyśle?
Offline
hmmm, bardzo ciekawy pomysł z tym brakiem pól i plądrowaniem. Ale czy nie za trudno wtedy będzie, jak na pierwszą misję?
Offline
Powiem jedno mapka jest bardzo dobrze zrobiona, klimatyczna szczególnie te górki na północy z charakterystycznymi lasami iglastymi i pustynnym charakterem Co do tych farm pomysł jest ciekawy co prawda trudno będzie jak na pierwszą misję ale nie samym chlebem żyje człowiek są też i rybki
Offline
Nie będzie trudno ponieważ możemy po prostu dać dużo żywności za te wiatraki wtedy nie będzie to takie straszne. Wszystko można zrobić różnie
Offline
1 wiatrak= ze 700 żywności. Na początku będziemy musieli się wyżywić owieczkami, dzikami, jeleniami i jagódkami. No, są jeszcze rybki.
A zadanie z plądrowaniem wiatraków będzie polegało na tym, żeby zrobić to cicho, żeby żadna armata wroga nie strzeliła.
Offline
właśnie niech tam będzie jakieś wojsko.
Ale kampanie trzeba dobrze zaplanować.
1 Na początku musimy posiadać wojsko które NIE jest zdolne pokonać na luzie wojska broniącego młynów.
2. Musi być na mapie tyle żywności by wystarczyło na zrobienia wojska zdolnego do pokonania wojsk wiatrakowych że tak powiem. Z tym że nie może być możliwości zrobienia wojska które będzie zdolne stoczyć jakiejś walki z wojskiem z miasta i potem jeszcze zniszczenia wiatrakowych wojaków. Musi być jakieś utrudnienie...
3. Za każdy wiatrak nie może być 700 żywności bo to za dużo wtedy gdy tam stoi 9 takich wiatraków dostaniemy ponad 6000 żywności bez przesady 3-4 tys. to już będzie dużo bardzo.
4. Trzeba ograniczyć budownictwo gracza. Zakaz budowy targowiska, umocnień obronnych, (prócz palisady) zamku, cudu, klasztoru itd.
Mam taki pomysł na scenariusz
1. Most zniszczony - jakiś komentarz o zniszczonym moście i przymusie przeprawiania się przez rzekę.
2. Znajdujemy miasto.
3. Gdy już będziemy mieli łodzie/okręty i zbliżymy się do miejsca wiatraków pojawiają się tam kamery i rozświetlenia terenu i mówią o żywności z wiatraków, którą będziemy mogli przetransportować do wioski.
4. Gdy będziemy mieli odpowiednie wojsko dostaniemy komunikat o możliwości plądrowania wiatraków.
5. Przy każdym zniszczonym wiatraku pojawi się pełny wóz kupiecki. Za każdy doprowadzony do naszego TC wóz dostajemy żywność.
6. Potem możemy już zrobić wojsko i atakować miasto jak chcemy...
Offline
Mhmm, najlepiej, żeby od razu po zniszczeniu dawało jedzenie. Coś w stylu "Miasto płaci X jedzenia".
Offline
ale wtedy będzie za mało zachodu z tym wszystkim chodzi o to by było ciekawiej w trakcie walki wóz może przecież zostać zniszczony to będzie utrudnienie
Offline
Mhmm, a wozy mogą podróżować transportowcami?
Offline
Druga misja do kampani
2. Rumeli Hisari
Mehmed II przygotowuje się do zdobycia niezdobytego dotąd Konstantynopola. W tym celu musi wznieść nad brzegami Bofsoru zamek, który nazwie Rumeli Hisari. Kolejnym celem jest pokonanie stacjonujących tu wojsk bizantyjskich.
Tworząc mapkę wzorowałem się na 1 misji którą stworzył camel. Z pomocą atlasu odwzorowałem górki i dałem do nich charakterystyczne lasy iglaste.Tuż nad bosforem i na nabrzeżu zachowałem doliny.W dolnym rogu miasto bizantyjskie a na górze troche konstantynopola żeby to wyglądało na cieśninę.Moja propozycja do tego scenariusza to limit czasu na zbudowanie zamku w oflagowanym miejscu(nizina nad bosforem) czyli gdzieś 25 minut może mniej.Jeśli gracz tego nie dokona automatycznie przegrywa misję, natomiast jeśli mu się uda następuje desant wojsk bizantyjskich które byłyby w tym samym czasie utworzone i załadowane w transportowce nad nizinę bosforu blisko zamku.No i to byłoby na tyle Czekam na opinię szczególnie co do gór gdyż nie jestem pewien czy mogą się spodobać.Zapewniam że w grze wygląda to dużo lepiej. Pozdro
Offline
Strony: 1