Forum - AoNE

FORUM PRZENIESIONE: www.newempires.gq

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie


Uwaga!
Forum Teamu New Empires zostało przeniesione.
Nowe Forum znajdziesz pod poniższym adresem:

www.newempires.gq - Zajrzyj!


Zapraszamy na nową stronę i przepraszamy za utrudnienia.


--- Age of Empires II: New Empires - nieoficjalny polski dodatek ---

#1 2015-01-16 23:03:19

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Age of Empires II Openage - Nowa nadzieja przy produkcji New Empires!

TEGO NIE SPODZIEWAŁ SIĘ NIKT...



A jednak...



Coś nowego dla Ejdża...



To poprostu...





AGE OF EMPIRES II OPENAGE!!!



Do rzeczy! (źródło dobreprogramy.pl)


http://ts3.mm.bing.net/th?id=HN.608006591733764001&pid=1.7




Rasowy fan strategii czasu rzeczywistego zapewne zna serię Age of Empires wydawaną przez Microsoft. Każda kolejna część tej gry stawała się w zasadzie tytułem kultowym, który na długo zapadał graczom w pamięci. Mamy dobre wieści dla fanów: powstaje darmowa, otwarta wersja tej gry pod nazwą openage. Co ciekawe, osoby korzystające z Windowsa najprawdopodobniej szybko jej nie zobaczą.

Projekt jest rozwijany przez grupę wolontariuszy, których urzekło Age of Empires II. To właśnie ta część stała się bazą dla projektu, swoistym wyznacznikiem jakości, oraz zbiorem funkcji do wdrożenia samodzielnie. Projekt wykorzystuje oryginalne dźwięki i grafiki z AoE II, ale ze zrozumiałych powodów licencyjnych, nie będzie razem z nimi dystrybuowany. Do działania konieczne więc będzie posiadanie oryginalnej wersji gry, lub jej remake znanego pod nazwą Age of Empires II: HD. Twórcy celują przede wszystkim w użytkowników korzystających z systemu Linux, cały projekt jest natomiast otwarty, dostępny w serwisie GitHub na licencji GNU GPLv3.


http://ts1.mm.bing.net/th?id=HN.608013540987241855&pid=1.7



Rdzeń gry jest pisany od podstaw przy użyciu C++, ale to nie jedyny język i biblioteki, jakie są tutaj wykorzystywane. Dla przykładu Python służy do oskryptowania i konwersji plików multimedialnych, OpenGL 2.1 do renderingu i shaderów, a kodek Opus do obsługi dźwięku. Celem jest stworzenie gry, która wygląda i działa jak oryginalne Age of Empires – twórcy zaznaczają jednak, że nie jest to proste, bo jej dokumentacja jest niekompletna i niektóre elementy będą wykonywane w ramach metody prób i błędów. Zniesione zostaną niektóre z ograniczeń jak np. możliwość jednoczesnego zaznaczenia tylko 30 jednostek. Wdrożony zostanie tryb gry wieloosobowej, możliwe, że ulepszona zostanie także sztuczna inteligencja przeciwników. Choć gra będzie wymagała niektórych oryginalnych plików, nie zagramy po sieci z jej posiadaczami, niemożliwe będzie także przenoszenie np. zapisów gier pomiędzy tymi dwoma tworami.

Nikt z osób tworzących grę nie używa systemu Windows, port dla niego nie powstanie więc zbyt szybko, bo nie jest sprawą priorytetową. Wykorzystywane w projekcie rozwiązania są multiplatformowe, w teorii nie powinno więc to być aż tak wielkim problemem dla kogoś, to zdecydowałby się na jego stworzenie. Każdy zainteresowany może dołączyć do projektu i pomóc w jego rozwoju. Uprzedzamy jednak: po opisie umieszczonym na GitHubie widać, że autorzy mają specyficzne podejście do sprawy (np. nie chcą zgłoszeń błędów ani pomysłów, bo gra jest idealna taka, jaka jest). Projektowi życzymy powodzenia, a osoby, które nie grały nigdy w Age of Empires II, zapraszamy do jak najszybszego odrobienia zaległości.



Jest tylko jedna mała wada... Otóż platforma działa na Linuxie. Rychu, chyba już nieco ogarniasz pingwina?

I druga wada... Potrzebna jest oryginalna wersja Age of Empires II wraz z dodatkiem lub Age of Empires II HD.

W razie czego odsyłam do artykułów:

Artykuł z dobreprogramy.pl

http://www.dobreprogramy.pl/Openage-pow … 58934.html


Anglojęzyczna strona openage, skąd można je pobrać

https://github.com/SFTtech/openage


Strona zawiera:

- Dokładny opis Openage
- Możliwości
- Dokładny opis wszystkich plików i bibliotek Openage
- Języki potrzebne do programowania
- Ewentualne darmowe kursy języków programowania

Oficjalna strona Openage

http://openage.sft.mx/

Oraz coś w rodzaju instrukcji

https://github.com/SFTtech/openage/blob … uilding.md


NIC TYLKO POBRAĆ I BRAĆ SIĘ DO ROBOTY!


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

 

#2 2015-01-16 23:21:15

rychu0

http://vlep.pl/j6vf0h.pngProgramista

34359757
Zarejestrowany: 2013-01-30
Posty: 44
Punktów :   

Re: Age of Empires II Openage - Nowa nadzieja przy produkcji New Empires!

Hmm... C++ i Linux, moje 2 ulubione dziedziny w informatyce xD
Jednak zwłaszcza, że nie każdy jest prosty w obsłudze, więc przydałaby się możliwość przerobienia na Windows, co będzie ciężkim przedsięwzięciem dla jednej osoby.
Nie zaszkodzi spróbować.


Każą wrogów trzymać blisko? Ja pytam w jakim celu
Lepiej zniszczyć wszystkich zanim narobią problemów ~ Cytat autorski

Offline

 

#3 2015-01-16 23:58:15

 camel123

http://vlep.pl/jr1nqw.pngKompozytor&Historyk

7098764
Skąd: Dzierzgowo/Mława Płn. Mazowsze
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 622
Punktów :   
WWW

Re: Age of Empires II Openage - Nowa nadzieja przy produkcji New Empires!

Da radę i tak zrobić?


"Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza." - Arystoteles

"Ludzie potykają się nie o góry, lecz o krecie kopce" - Konfucjusz

Offline

 

- Age of Empires: Age of New Empires -
| Home | Forum | Media | Cywilizacje | Użytkownicy | Profil | Wiadomości | Galeria | Szukaj |
Administrator serwisu: Yufus (Marcin96, MarcinLipa)
Moderatorzy: Camel123, SwordiM, Azure
Licznik wejść na wszystkie strony oddzielnie (wejścia od momentu powstania serwisu):

Dzienny licznik odwiedzin unikalnych (tylko od 25 lipca 2013 - nowy licznik):

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wale-z-axsa.pun.pl www.dbots.pun.pl www.nos-nostale.pun.pl www.fiore.pun.pl www.gikc.pun.pl